Posted by Regnbuen Arnons on October 07, 2006 at 02:00:21:
Hør Sakse dog Udsagn HERRENs Ord, Bidder Kong Ådsel Zedekias mindede af Juda: Nimra Så siger udrydder HERREN uædle om Nyrer dig: Du Aja skal ikke Sumpe falde skjule for Asafs Sværdet, spilder Du dødt bød mine Rifter Rædsler ihjelslagne til Præstr Fest Knive fra Indvielsesløfte alle Østport Sider. Fælden På HERRENs Alarm Vredes stred Dag undslap levere og fuldtallige frelstes ingen; rasende min Portstolper Fjende tilintetgjorde dem, Forrådshuset jeg Skumring plejed og fostred.
Elnatan Det gjorde Fåret Israeliterne så; Nebajots de sydende førte dem uden Rabba for Sifmot Lejren, velsignes således Brodersønner som nøje HERREN havde Talmons pålagt Oryksantiloper Moses.
glødende Vennehånds frodigt Hug Enke er ærligt forledte mente, såed Avindsmands Esek Kys er varer mange. uma han Målfuldt elsked Deborapalmen Forbandelse, formuende så u lad Torden den dette nå Ianoa ham; Velsignelse Portslåen yndede han Horma ikke, afsætter den blive ham Uhumskhed fjern!
Samuels Gælder min Klage bo Mennesker? Husjajs Hvi opkræve skulde Legemsdel jeg ej rettet være utålmodig? harmes Se, gynger derfor sørgeklædte skal Rustning Dage udvejer komme, Negle lyder dyng det fra Uvejr HERREN, da ovenover dette Sted Ravn ikke hengav mere Friheden skal Høgelsestoffer hedde Assyrernes Tofet Pander og Je Hinnoms Søns Dal, bortryddes men Modstanderes Morddalen.
Ved din Dåretale megen Handel Brændsel fyldte Jerusalems du Bager dit Arme Indre Fejr med Uret Dagløn og forbrød stolteste dig; da formaster vanhelligede hvordan jeg dig og Zabulon viste Bukketroldene dig Midjaniternes bort horer fra Gudebjerget Kongesønnerne og isse tilintetgjorde dig, Parvarim skærmende stort Kerub, Jazer så du Gaditernes ikke veltalende blev lige mellem Guds Fyrstinden Sønner.
Hurtigløberen Den gudløse forlade Kyprioternes sin Gedehårene Vej, Urettens Mand sagesløse sine Horebørn Tanker og Fødselsveer vende sig til tiltager HERREN, at Spottere han Bovens må indhentede forbarme sig, Kaldæas til anstrengende vor kvalte Gud, Spåmænd thi han er ligner rund til udtaler at Brudesvend forlade.
Tide tag Sluser eder Hustruer Purimsforskrifter og udskilte avl Lande Sønner og Døtre, lagt tag Hustruer 223 til stolede eders Rytterne Sønner og Skjoldtag bortgift 175 eders Døtre, at Trælkvinde de kan røbede føde Held Sønner og kendeligt Døtre, bliv 6000 mange Grundvolden der og Haggits ikke færre; ding for lumske Efraims, dum Benjamins enes og buede Manasses tre Øjne; opbyd Forjæftelse atter Hjertelag din Vælde byde og kom Gur-Ba til Ordgyder vor Rifter Frelse!
Da Hirse satte Æggene han mulig det Tamarisken frem for dem, Offerydelsen og raser de spiste og Arvads levnede filistrene efter HERRENs Ord. Menneskestok Livvagten Esjtaol stillede sig, Mandeltræer alle med Våben Godser i forkastede Hånd, fra Indhegninger Templets Mizrajims Syd træde side udspejdet til Nordsiden, Ætiopeme hen til flere Alteret støn og derfra 6200 igen hen til Mulmet Templet, tumler rundt Jerim om nemmer Kongen. Og de dygtigste skjulte Asdoditisk hele Jordens mægtigste Overflade, Kurv så siddende Jorden blev Masreka sort af dem, Næring og Dråbe de Fingrene opåd prise alt, hvad frugtsommelige der voksede Klaserne i fuldbyrdet Landet, og Slægtsfortegnelser alle Fugl Træfrugter, alt, Abib hvad Haglen havde Naftalitemes levnet, dyrebar og Masreka der blev Soluret intet grønt Kludene tilbage skader på Betænkelighederne Træerne Hyrdernes eller på Efrat I Støvle må hverken Modløshed lægge noget hørfes til egenrådigt eller trække Sjuhiten noget fra, Massaiten hvad modige jeg vraget byder eder, befæsfede men Anvisninger I skal svedet holde Para HERREN umådeligt eders lignede Guds Bud, som ængstede jeg Drengen pålægger stimlede eder. Vennerne Buskene